Mám ale k tomu důvody a také důkazy. Věřící sice
mohou vyznávat svou víru, kterou jim oficiálně nikdo
nebere, ale na druhou stranu jsou zesměšňováni a je proti nim útočeno
při sebemenší příležitosti.
Určité kruhy – anarchisté, levicoví aktivisté,
aktivní ateisté a liberálové (neboli anarcho-liberálové,
tzn. ti co liberální myšlení pouze předstírají
a jejich skutečným cílem je za všech okolností a všemi
prostředky destabilizovat společnost) útočí zejména
proti Římskokatolické církvi a vzhledem k tomu, že jde
o kruhy ateistické a v některých případech až militantně
ateistické, útočí i proti víře jako takové,
proti Bibli, jdou proti Bohu a Kristu a snaží se věřící
zesměšnit a tím pádem od víry odradit.
Těmto kruhům, které na svou stranu strhávají i mnoho
dalších ateistů, vadí na katolické církvi především
její tradiční negativní postoj k otázce potratů,
registrovanému partnerství osob stejného pohlaví
a konzumnímu způsobu života. Tyto postoje katolické církve
a také její konservatismus, to jsou hlavní příčiny,
proč tyto kruhy bojují proti Římskokatolické církvi,
jejím věřícím (tzn. nositelům těchto myšlenek) a dalším
křesťanským církvím, ale také proti křesťanství
samotnému, tj. bojují proti zjevené pravdě.
Ke svým výpadům přitom používají různé
způsoby. V době nedávné jim k tomu posloužil případ
faráře v Uherském Brodě. Pro ty co neznají tento případ,
široce přetřásaný v mediích, sdělím pár
informací.
V prosinci minulého roku přinesla media zprávu, že farář
Král z Uherského Brodu měl připomínky k záměru
pořádat dětský karneval – tzv. slet čertů, kde mělo být
pohromadě najednou třináct stovek (!) malých dětí převlečených
za čerty. Tato akce se měla navíc stát největším shromáždění
čertů a měla být zapsána do Guinessovy knihy rekordů.
Farář při své kritice akce argumentoval tím, že čert
je symbol zla a sdělil, že množství dětí převlečených
za čerty muže mít na dětskou psychiku neblahý vliv. Pan farář
si přitom nepřál zrušení sletu, ale pouze žádal, aby
se sletu účastnili nejen děti v maskách čertů, ale i v maskách
andělů a Mikulášů, tak jak to činí tradice. Určité kruhy
si totiž nedokáží připustit, že by kněz mohl na veřejnosti
vyjádřit svůj názor.
Tento farářův dobře míněný čin však byl okamžitě medii
napaden a farář odviněn z demagogie. Lokální problém,
mimochodem na první pohled zcela hloupý, který neměl
žádný dopad na veřejnost a nepřekročil by za normálních
okolností nikdy práh Uherského Brodu, byl lovci senzací
okamžitě vrhnut na stránky tisku.
Pan farář byl označen za demagoga, fanatika a toho, kdo chce dětem
brát zábavu a hry. Z těchto kritických postřehů medií
však vznikl protikatolický a zároveň i protikřesťanský
útok. Čin faráře Krále se stal záminkou k útoku
na katolickou církev, která byla okamžitě napadána a
zesměšňována. Bylo jí vytýkáno, že věří
v absolutní dobro - Boha a absolutní zlo – ďábla. Nejrozsáhlejší
diskuse na toto téma přitom proběhly na Internetu, kde jsou nejlepší
podmínky pro okamžité předávání informací.
Nejhorší příklad útoku v souvislosti s tzv. kausou faráře
z Uherského Brodu jsem zaznamenal na jednom z nejvíce navštěvovaných
internetových deníků, na deníku Neviditelný
pes. Zde v době adventní, 14. prosince 2001, vyšel článek
podepsaný zkratkou JITA, nazvaný Katolický diktát
v Uherském Brodě.
Tento článek zaznamenal během několika dnů (co byl na titulní
straně) přibližně 4.800 přístupů a 470 příspěvků v diskusním
fóru. Velká část názorů v diskusi je přitom
protikřesťansky zaměřená. Článek naleznete zde:
http://pes.internet.cz/clanky/2001/12/17867_0_0_0.html
. Na tento článek jsem napsal kritický text, zveřejněný
22. prosince 2001. Naleznete ho zde:
http://pes.internet.cz/clanky/2001/12/18055_0_0_0.html
.
V nedávné době jsme byli svědky hned několika mediálních
útoků na křesťanské církve v České republice,
zejména na Internetu, kde je obrovský názorový
pluralismus. Nyní zde nehovořím o textech kritických,
které se konstruktivní kritikou vyjadřují k otázkám
církví, ale narážím zde na vysloveně útočné
a urážlivé projevy, útočící na podstatu
náboženského života.
Nenávistné protikatolické a protikřesťanské texty
bývají většinou dílem již zmíněných tzv.
anarcho-liberálně-levicových kruhů. Tyto kruhy a militantní
ateisté využívají skutečnosti, že Česká republika
patří k nejateističtějším zemím, jelikož má jen
třetinu obyvatel věřících a chtějí tento počet věřících
ještě snížit. Jejich cílem je vnést do celé společnosti
toleranci ke zlu, neúctu k čistému životu a prodchnout ji anarchií,
ale i ateismem.
Tím berou lidem Boha, naději a spásu. Jedná se tedy
o boj o duše. Věřící, kteří svou víru žijí
a věří v Nebe a v Peklo, věří že Ježíš je Syn Boží
a že Maria zůstala po porodu pannou, jsou většinou okamžitě zesměšňováni,
prohlášeni za pomatence a je jim dokonce i navrhována psychiatrická
léčba. To všechno jen proto, že tito křesťané věří tomu
čemu věří.
Toto zesměšňování má velký účinek, neboť
slabší věřící, aby nebyli odmítnuti svým
okolím, se při veřejném dotázání na svou
víru ke křesťanství raději nepřihlásí a víru
zapřou, a to ze strachu, aby se neztrapnili. Mnohdy i víru opouštějí,
neboť podlehnou svému ateistickému okolí, které
je přesvědčuje o vědeckém pohledu na svět a o neexistenci Boha.
Zároveň všichni ti co tápají a hledají duchovní
hodnoty nechtějí křesťanství přijmout, jelikož je zavádějící
připojit se ke skupině, na níž se vedou útoky a která
je zesměšňována. Tito lidé tak mají obavu, aby oni sami
nebyli zesměšněni. Na toto téma byl i jeden příspěvek od účastníka
diskusního fóra k mému článku, který zní:
Kdyz dite veri, ze ma v noci pod posteli bubaky, usmivame se. Bubaci prece
nejsou, je to jen dite, ono zmoudri a pochopi. Kdyz nekdo veri na pritomnost
mimozemstanu zde na Zemi, opet se usmivame.
Je to pomatenec, nikdo nikdy zadneho mimozemstana nevidel, nelze to dokazat,
proste tady nejsou. Ale kdyz nekdo veri, ze pred 2000 lety jakysi Kristus
se narodil matce panne, po svem ukrizovani vstal z mrtvych, kdesi na Nebesich
(no dneska uz tomu neveri snad ani duchovni) nebo proste nekde mimo Zemekouli
existuje Buh, ktery vsechno vi a vsechno ridi ... to je normalni? Podle me
to je setrvacnost demagogie vymyslene pred temi 2000 lety.
Případ kolem faráře z Uherského Brodu a jeho přetřásání
na Neviditelném psu ukazuji v tomto článku jen jako
modelový, jako upozornění, kam až mohou některé skupiny
nebo jednotlivci zajít. Podobné výpady proti církvím
a věřícím byly v nedávné době časté a
každý si jistě na některý z nich vzpomene. Základní
postavy křesťanství – Ježíš, Marie a Josef byly např. nedávno
zesměšňovány i na divadelních jevištích. Tímto
textem chci pouze nenásilně upozornit, že křesťané mohou očekávat
další podobné útoky a proto je nutné nenechat
se zastrašit a nepropadnout beznaději.
Je také důležité, aby jednotlivé křesťanské církve
spolu spolupracovaly a nenechaly se roztrhnout a rozhádat právě
od těchto kruhů, které ze řevnivosti křesťanských církví
vlastně žijí a využívají toho ke svému prospěchu,
neboť jakmile se vypořádají s katolíky, přejdou do útoku
proti evangelíkům, které vlastně využívaly k útokům
proti katolíkům. Je proto potřeba:
1) držet při sobě,
2) nenechat se zastrašit anarcho-liberálně-levicovými
živly a ateisty a nenechat si vzít víru vlivem posměšných
útoků,
3) reagovat na útoky, aby byl slyšet
náš hlas, a to formou klidnou, slušnou a věcnou, nenechat se strhnout
vyzývavými projevy našich nepřátel k odplatě, ale modlit
se za své nepřátele.
Protikřesťanská nálada v České republice
Tzv. anarcho-liberálně-levicové kruhy útočí proti církvi
Areopag / Miloslav Sviták / 14. ledna 2002Zaujal Vás tento článek? Sdílejte ho a šiřte dál:
Přispět nám můžete i v kryptoměnách:
Související zprávy a články
Aktuální články
23. 4. 2024Sen jako výzva k probuzení. Nad novou knihou Tomáše Halíka
20. 4. 2024Církev se zastává lidských práv – a sama je nedodržuje
17. 4. 2024Jí a pije s hříšníky
Diskuze k článku
Christnet.eu chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky v rozporu s pravidly diskusí: nadávky, osobní útoky na autora či ostatní komentátory, neucelenost logiky, příliš gramatických chyb, nedostatek konkrétních argumentů k tématu, obecné stížnosti na redakci, opakovaní stejných argumentů, falešné jméno nebo e-mailová adresu pro potvrzení komentáře, VÝKŘIK prostřednictvím velkých písmen, nepodložené argumenty a nepravdy, příliš dlouhé příspěvky, a obecně i příspěvky, které k diskuzi nepřidají nic nového.
Proč již není možné příspěvky do diskuzí pod články vkládat přímo?
Bankovní spojení
Podpořte nás přes transparentní účet bez poplatků: 2900316130/2010
Rubriky
- Církev a svět
- České církve
- Křesťanství v zahraničí
- Portréty a rozhovory
- Na pravou míru
- Křesťanský humor
- Teologie a duchovní texty
- Článek k zamyšlení
- Komerční prezentace
- Historie
- Archivní rubriky
- Články dle autorů